Jag är klar med bacheloruppsatsen!

   Sådärja! Äntligen! Jag blev klar med  bacheloruppsatsen i torsdags. Igår lämnade jag in två tryckta exemplar. Jag trodde jag var klar och kunde pusta ut, men nej. Här i Tyskland får man absolut ingen information gratis. Jag som hade frågat exakt vad jag skulle lämna in och om allt stämde i god tid, fick en liten chock när damen på kontoret sa att jag måste lämna in en tysk sammanfattning av mitt arbete samt en elektronisk version av arbetet på en CD-skiva eller usb-minne. Jag kan ju förstå att de vill ha en pdf och så, så egentligen var det inget problem. Men varför har jag inte fått reda på detta innan!?
 
   Så det var bara att sätta sig ner och skriva en tysk sammanfattning. Achim, räddaren i nöden, hjälpte mig att rätta den och att bränna arbetet på en CD-skiva. Det dumma är att de två sakerna ännu inte är inlämnade, för öppetiderna bara är på förmiddagarna. Suck... Så min kompis ska lämna in det för mig nästa vecka, för på måndag åker ju vi till Kanada. Som tur var jag ute i god tid, deadlinen är på torsdag, men ändå! Jag blir galen på tysk byrokrati! 
 
   Hursomhelst, vad tycker ni om den gula färgen?
 
 
Tschüssi

Kommentarer:

1 MuttR:

Snyggt! Tänker på er. Nu är det inte så långt kvar av den långa flygresan. Snart är det em för er igen! 😳

Svar: Tack mamma! =) Nu är vi framme!
marveloustina.blogg.se

2 Faster Anki:

Superbra gjort!!!! :) Uppsatsen är supersnygg!!!

Svar: Tack så mycket! =)
marveloustina.blogg.se

Kommentera här: